Instynkt Przetrwania #16: Trening w stylu Sił Specjalnych

Instynkt Przetrwania, jako odrębna inicjatywa Aktywu Północnego, odzwierciedla nie tylko nasze dążenia do doskonałości i potrzeby realizacji na różnych płaszczyznach, to również walka ze swoimi słabościami. Samodyscyplina, ciężka praca jak i trening charakteru są niejako narzędziami do wcielenia w życie naszej doktryny. W niedalekiej przyszłości postaramy się zorganizować podobny trening dla większej liczby osób, wliczając w to nacjonalistów spoza naszej inicjatywy.

Szesnasta edycja IP była nietypowa pod kilkoma względami od poprzednich odsłon, gdyż wziął w niej udział tylko jeden z naszych przyjaciół wraz z instruktorem, który jako operator jednej z jednostek sił specjalnych pragnie zachować anonimowość. Stąd decyzja o uszanowaniu jego prośby i obecności na niej tylko jednego przedstawiciela Aktywu Północnego. Ponadto pierwszy raz w historii IP w relacji nie znajdziecie zdjęć ani filmu. Mając na uwadze powyższe prosimy o wyrozumiałość. Zapraszamy do lektury relacji z tej jakże ciekawej ekspedycji.

Instynkt Przetrwania #15 – Górska Przeprawa

24 grudnia około godziny 15:00 wylądowaliśmy w Polanicy Zdrój, skąd zaplanowany był start naszej górskiej przeprawy. Idąc przez miasto wzbudzaliśmy zainteresowanie przechodniów ze względu na militarne stroje i ekwipunek. Po wkroczeniu do lasu wtopiliśmy się z zielenią i brązem zimowego lasu. Zimowego? Tak, jak na grudzień pogoda była iście jesienna. Z niewielkim zapasem jedzenia i wody zniknęliśmy miedzy drzewami pozostawiając cywilizacje za plecami.

Instynkt Przetrwania #14: „ Święty Kamień Prusów”

Długo przyszło nam czekać od ostatniej ekspedycji-sygnowanej logiem Instynktu Przetrwania- na zmianę pogody ,zmianę rzecz jasna na naszą niekorzyść. Pytacie pewnie: „Po co czekać z wyprawą na złe warunki atmosferyczne?” Wszystko po to, aby móc sprawdzić się w deszczowe, zimne czy wręcz mroźne dni. Z niecierpliwością oczekiwaliśmy ochłodzenia i spadku temperatury. Nie oznacza to jednak, że był to czas bezczynności i marazmu.

Czytaj więcej...

Instynkt Przetrwania #13: „Jantarowy Szlak”

Wiosna już na dobre zagościła w naszym kraju, dlatego – aby to uczcić – wybieramy się na kolejną  ekspedycję pod szyldem Instynktu Przetrwania. Tym razem za cel obieramy sobie przejście odcinka od m. Piaski do Mikoszewa. Od ostatniej wyprawy minęło sporo czasu, zatem zdeterminowani pojawiamy się na Mierzei Wiślanej w okolicach granicy z Federacją Rosyjską.

Instynkt Przetrwania #12: „ Wyprawa Kociewska”

Zaraz po nowym roku, w dniu 03.01.2015, wyruszamy na kolejną wyprawę. Naszym celem jest Kociewie, a dokładnie rezerwat przyrody „Wiosło Małe” na zachodnim brzegu dolnej Wisły. Kociewie to region kulturowo-etniczny położony we wschodniej części Borów Tucholskich, między Tczewem a Świeciem, od lewego brzegu Wisły po Kaszuby na zachodzie. Tym razem nie ruszamy razem lecz w trzech grupach docieramy na umówione wcześniej miejsce.  Na punkt zbiórki  wyznaczyliśmy XIX-wieczny pomnik ku czci Gottlieba Schmida, kierującego pracami hydrotechnicznymi i regulacyjnymi w dolnym biegu Wisły.

Instynkt Przetrwania #11- Linia Osy, Twierdza Grudziądz

Po krótkiej przerwie wracamy na szlak. Piątek 8 rano, 19 grudnia, wyruszamy trasą z Kwidzyna do Grudziądza by zdobyć  legendarną Twierdzę. Od samego początku towarzyszy nam deszczowa aura przypominająca bardziej początek jesieni aniżeli drugą połowę grudnia. Pogoda trochę psuje nam szyki ponieważ liczyliśmy na lekki mróz, który pozwolił by mam ocenić nasze przygotowanie do kolejnej zimowej wyprawy, którą planujemy na styczeń 2015. W tym miejscu chcielibyśmy zaprosić wszystkich chętnych  na kolejną odsłonę IP.

Instynkt Przetrwania# 10: Nordic March- Śladami Słowińców

Zgodnie z zapowiedzią, dziesiąta –jubileuszowa- edycja Instynktu Przetrwania miała przewyższać pod każdym względem poprzednie. Tym razem postawiliśmy sobie za cel przejście z ekwipunkiem 100 kilometrów. Dystans ten zniechęcił co poniektórych zainteresowanych, którzy kontaktowali się z nami za pomocą naszej poczty elektronicznej. Prawdopodobnie niska temperatura też miała niemały wpływ na frekwencję. Rzecz jasna, dla nas, warunki atmosferyczne nie mają najmniejszego znaczenia, zatem w ostatni weekend października wyruszyliśmy na kolejną ekspedycję. O zmaganiach, trudnościach i euforii po przejściu trasy opowiemy w poniższej relacji…